• شنبه ٣٠ دی ١٤٠٢-٠٩:٤٥
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٨٣١٤
در نشست با پیشکسوتان و قهرمانان ورزشی منطقه ۵ مطرح شد:

اختصاص ۲۰ مجموعه ورزشی به بانوان/ ورزش بستر ساز فرهنگ و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی است

شمس احسان در دیدار با پیشکسوتان و قهرمانان ورزشی منطقه ۵ از اختصاص ۲۰ مجموعه ورزشی به بانوان خبر داد و بر ضرورت توسعه ورزش به منظور بستر سازی فرهنگ و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی تأکید کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شورای اسلامی شهر تهران، زهرا شمس‌احسان عضو و رئیس کمیته ورزش شورای اسلامی شهر تهران در نشست با پیشکسوتان و ورزشکاران منطقه ۵ ضمن گفت‌وگو با قهرمانان ورزشی این منطقه به چالش‌ها و مشکلاتشان رسیدگی و پیشنهاداتی در جهت رفع آن‌ها ارائه داد. 

شمس‌احسان با بیان اینکه از ابتدای فعالیت دوره ششم شورای اسلامی شهر تهران موضوع آشیب‌شناسی امکان ورزشی شهر تهران در دستور کار قرار گرفت، گفت: باید با هدف‌گذاری و هم‌افزایی با نخبگان بتوانیم آسیب‌ها و خلاء‌های موجود در این حوزه را برطرف کنیم. 

رئیس کمیته ورزش شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به سرانه ورزش بانوان در شهر تهران افزود: ۲۰ مجموعه ورزشی خاص بانوان قرار خواهد گرفت. 

وی خاطرنشان کرد: اولویت ما این است که بهره‌برداری مجموعه‌های ورزشی در اختیار نخبگان ورزشی قرار گیرد تا از همه ظرفیت‌ها جهت شناسایی و پرورش استعدادها هر منطقه استفاده کنند. 

شمس‌احسان اظهار داشت: حوزه ورزش بستر ساز حوزه فرهنگ و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی است و نخبگان ورزشی باید با حضور در این فضا الگویی برای جوانان و نوجوانان باشند. 

وی با بیان اینکه ورزش همگانی هنوز نتوانسته جایگاه خود در شهر تهران پیدا کند، گفت: باید با بهره‌گیری از همه ظرفیت‌ها و آماده‌سازی شهر خانواده‌ها را به ورزش همگانی تشویق کنیم. 

شمس‌احسان با تاکید بر اینکه موضوع استعدادیابی در برنامه چهارم توسعه در دستور کار قرار دارد، بیان کرد: در این راستا تفاهم‌نامه‌ای بین شهرداری تهران با سازمان ورزش و جوانان استان و آموزش و پرورش به امضاء رسیده است. 

عضو و رئیس کمیته ورزش شورای اسلامی شهر تهران اضافه کرد: پنج مرکز استعدادیابی در شهر تهران راه‌اندازی خواهد شد. 

وی با اشاره به اینکه مجموعه قمر بنی هاشم به ورزش جانبازان و معلولین اختصاص یافته است، اظهار داشت: برای دسترسی بهتر جانبازان و معلولین چهار مجموعه ورزشی در چهار پهنه تهران راه‌اندازی خواهد شد. 

وی با بیان اینکه شورای شهر تهران تخفیفاتی جهت استفاده از مجموعه‌های ورزشی تصویب کرده است، گفت: طبق مصوبات شورا زنان سرپرست خانوار تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی، جانبازان، معلولین و دانش‌آموزان 

می‌توانند از این تخفیفات استفاده کرد. 

شمس‌احسان پیش از این نشست از مجموعه ورشی شهیدان رضایی و شفیعی‌ پور بازدید کرد. 

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: